Marlène

81,00

Eski asker ve çocukluk arkadaşı olan Dan ve Richard, savaşın ardından aynı şehirde sivil yaşamlarına dönme mücadelesi verirler. Savaşın yorgunluğunu hâlâ üzerlerinde taşısalar da kendilerine normal bir yaşam kurmaya çalışırken

Barkod: 9786257425063 Dizi: Düşbaz

Stokta

Açıklama

Eski asker ve çocukluk arkadaşı olan Dan ve Richard, savaşın ardından aynı şehirde sivil yaşamlarına dönme mücadelesi verirler. Savaşın yorgunluğunu hâlâ üzerlerinde taşısalar da kendilerine normal bir yaşam kurmaya çalışırken farklı yollar seçerler: Dan dikkat çekmemek ve uyum sağlamak için çabalar. İçgüdülerine karşı koyamayan Richard ise kavgacı, yasaları hiçe sayan bir tutum edinir. Richard’ın eşi Nath ve kızı Mona’dan mürekkep ama kendi yokluğunda dağılan ailesine bir de eşinin kız kardeşi Marlène eklenir.

“Kaybedecek ne kadar çok şeyimiz varsa o kadar güçlü oluruz…”

Önüne gelenle yatmasıyla ve gittiği her yere beraberinde uğursuzluk götürmesiyle nam salan baldızı Marlène’in gelişi, Richard’ın hem dostu Dan hem karısı Nath hem de kızı Mona’yla ilişkilerini güçlendirip iyileştirecek midir, yoksa bu dörtlünün huzurunu mu kaçıracaktır?

“Dan onu hem bu yüzden hem de bu ters karakteri, hoşgörüsüzlüğü için seviyordu ama bu sefer işler fazla kızışmıştı. Bu atışın gelişini kimse görmemişti. Bomba etkisiyle tüm lobutları deviren bir atıştı. Her şey paramparça olmuştu.”

Philippe Dijan’ın psikolojik gerilim romanı Marlène, okurları sivil yaşamlarına alışmaya çalışan iki askerin testten geçen dostluklarına ortak ederken evlilik, arkadaşlık, kız kardeşlik, ebeveynlik üzerine düşündürtüyor.

Künye

Marka

Dizi

Dizi No

12

Orijinal Adı

Marlène

Yazar

Yayıma Hazırlayan

Editör

Son Okuma

Kapak Tasarım

Dizgi

Sayfa Sayısı

144

Baskı

1

Basım Yeri

İstanbul

Yayım Tarihi

Yazar

Philippe Djian

1949’da Paris’te doğdu. Yapıtlarında kendi yaşantısına yaptığı dolaysız göndermeler otobiyografik roman yazarı olarak tanınmasını sağladı. Djian’ın romanlarındaki kişilerin, dekor ve stilin Amerikan “sefiller”inin (Bukowski, Carver) anlatı ve filmlerine incelikli bir biçimde öykündüğü söylenebilir. Fransa’da özellikle genç okur kitlesi arasında büyük yankılar uyandıran Crocodiles (1989) sert derisinin altında duyarlı bir doğa taşıyan timsah simgesi temelinde insan portreleri sunar. Djian’ın bakış açısındaki modernlik, her zaman genç okur kitlesinin dikkatini çekmiştir. Betty Blue’nun genel havasına egemen olan kararsızlık ve düş kırıklığı Djian’ın bütün yapıtlarına damgasını vurmuştur. Düş kırıklığı, aşk ve sevgilinin (Betty Blue, 1985), dostluğun (Maudit Manège, 1986), bir yeteneğin (Échine, 1988) yitirilmesinden kaynaklanır. Yılda bir gece, dikenleri arasından yumuşak ve pastel renkli çiçek veren kaktüs gibi kin ve kan ortasında bir aşk öyküsünü dile getiren Bleu comme l’enfer’in (1983) kahramanları da bu nitelendirmeye tümüyle uyar. Düş kırıklığı, aynen çok arzulanan bir kadının umulmadık bir biçimde ve kolayca teslim olması gibi yaşamdan beklenilen şeyin doğru zamanda ve doğru yerde elde edilememesinden de kaynaklanabilir: Sotos (1993), yaşama ilişkin derslerle doludur. Babası olmayan on sekiz yaşında bir delikanlı, çocuğu olmayan kırk yaşlarında bir adam ve yalnız yaşayan bir ihtiyar, yazgılarının kendilerini buluşturduğu yerde, soto’ların, ağaçların gövdesiyle kabukları arasında yaşayan küçük şeytanların tanıklığında tutku ve itkileriyle hesaplaşırlar. “Yaşama girmek, arenaya girmek gibidir.” Kişi, bu arenadan kendisiyle barışık ve kendine karşı silahlanmış olarak çıktığında bile, aynen gladyatör gibi ardında her zaman bir şeyler bırakacaktır. Böylece, Djian yitik bir kuşağın acılarının, romantik sözcüsü durumuna gelmiştir.

0